För butiker

Kunskap är en av grundstenarna till att skapa drivna och engagerade medarbetare.

Samarbetet

Vad innebär ett samarbete för er som butik?

Välkommen till Butikskolans samarbetsmöjligheter – där butiker blir mer än bara en plats för handel, de blir katalysatorer för förändring och utveckling. Genom att integrera vår praktiknära utbildning direkt i er verksamhet, blir ni en del av en större rörelse som inte bara höjer standarden för detaljhandelskompetens utan också spelar en nyckelroll i att överbrygga klyftan mellan arbetslöshet och anställning. Utforska hur ert engagemang kan forma framtiden för många och bidra till ett starkare samhälle och en mer konkurrenskraftig detaljhandel.

Att välkomna Butikskolan till er butik innebär inte bara att ni blir en del av en innovativ utbildningsprocess, utan också att ni investerar i er egen framtid och konkurrenskraft. Vår unika utbildningsmodell, som är helt baserad på den praktiska miljön i en butik, erbjuder en direkt länk mellan teoretisk kunskap och praktisk tillämpning. Detta skapar en unik möjlighet för er att både bidra till och dra nytta av utbildning av framtidens handelsexperter.

Genom att agera värd för Butikskolan, får ni tillgång till en pool av engagerade, välutbildade elever som är redo att göra en omedelbar inverkan i er verksamhet. Dessa elever, utrustade med de senaste kunskaperna och färdigheterna inom handeln, representerar en värdefull resurs som kan hjälpa till att höja servicenivån, förbättra kundupplevelsen och öka effektiviteten i er butik.

Ett av de största värdena med att vara värd för Butikskolan är att våra erfarna utbildare hanterar hela utbildningsprocessen från start till slut. Detta innebär att er butik kan fortsätta att fokusera på daglig verksamhet utan extra belastning av utbildningsansvar. Eleverna blir en integrerad del av er miljö, utrustade med de senaste strategierna och teknikerna inom handeln, redo att bidra positivt från dag ett.

Som värd för Butikskolan bidrar er butik direkt till att skapa nya karriärmöjligheter för individer som strävar efter att gå från arbetslöshet till anställning. Detta samarbete visar på ett konkret sätt hur näringslivet kan spela en aktiv roll i att lösa samhällsutmaningar genom att öppna dörrar för praktisk erfarenhet och yrkesmässig utveckling.

Att satsa på utbildad personal är en klar konkurrensfördel i dagens snabbföränderliga detaljhandelslandskap. Det visar på ett åtagande för kvalitet, innovation och kundtillfredsställelse. Vi ser fram emot möjligheten att samarbeta med er butik, för att tillsammans forma framtidens handelsproffs och stärka er position på marknaden. Låt oss göra skillnad tillsammans.

Kraven

Kraven för er butik.

De enda kraven för er butik är att butiken behöver ha en utbildningslokal som rymmer mellan 8- 15 personer och en butiksyta som klarar av att samma antal elever arbetar i butiken. Butikskolan har tre starter under året, vår, sommar och höst. Eleverna är därmed startklara för arbete lagom till sommar, höst och jul.

Frågor och svar

Vanliga frågor

Hur lång är utbildningen?

add

Hur ansöker jag om att få möjligheten att ha Butikskolan i min butik?

add

Vad krävs av min butik för att bli värd för Butikskolan?

Samarbetet

Hjälp oss att hjälpa er

Vill ni ta er butik till nästa nivå med konkurrenskraftig personal?

Då finns vi där för att hjälpa er.